MOTORSPORT CFS NT+

Gama olejów silnikowych CFS (Competition Fully Synthetic) NT+ opracowana została przy użyciu technologii NANODRIVE Low Fricition Technology drugiej generacji i jest przeznaczona do użytku w motorsporcie na najwyższym możliwym poziomie.

  • w pełni syntetyczny olej chroni zarówno podczas rozruchu w niskiej temperaturze, jak i w wysokiej temperaturze roboczej.
  • formulacja potrójnych estrów działa synergistycznie,zapewniając optymalny film olejowy oraz ochronę przed zużyciem.
  • NANODRIVE Low Friction Technology drugiej generacji maksymalizuje moc silnika.

CZY OLEJE MOTORSPORT SPEŁNIAJĄ WYMAGANIA PRODUCENTÓW SAMOCHODÓW SERYJNYCH?
Oleje silnikowe Millers Oils Motorsport nie deklarują spełnienia norm OEM, gdyż wymagania silników wyczynowych różnią się od tych dla samochodów seryjnych. Oleje Motorsport są znakomite w wysokich temperaturach i pod dużym obciążeniem, ale nie zawsze ich poziom detergentów i dyspersantów spełnia poziom wymagany najnowszymi normami dla seryjnych olejów silnikowych.

Czym jest NANODRIVE?

Nanodrive, to wielokrotnie nagradzana (MIA, WMS) technologia Millers Oils oparta na zastosowaniu zaawansowanych nanocząstek w olejach przeznaczonych do użytku tam, gdzie komponenty pracują na granicy swojej wytrzymałości.

Produkty NANODRIVE zadebiutowały w 2007 roku, najpierw w olejach przekładniowych do użytku w motorsporcie – lepsze i bardziej stabilne smarowanie w szerokim zakresie temperatur. Dziś, NANODRIVE stosowane jest w olejach silnikowych, przekładniowych oraz do wyczynowych amortyzatorów.

JAK TO DZIAŁA?
W olejach silnikowych i przekładniowych, technologia NANODRIVE łączy zaawansowane nanocząsteczki z potrójnymi estrami, aby znacznie zmniejszyć tarcie, chronić przed zużyciem i zmaksymalizować moc. W olejach do wyczynowych amortyzatorów, zaawansowane nanocząsteczki zmniejszają tarcie, zapewniając niezmiennie płynną pracę.

Chociaż powierzchnie w silnikach i skrzyniach biegów, gołym okiem wyglądają na gładkie, badanie mikroskopowe ujawnia ich nierówności i chropowatość, które sprzyjają tarciu i szybszemu zużyciu, szczególnie w trudnych warunkach, w których nie można już polegać na smarowaniu filmu olejowego. Nanocząsteczki działają poprzez adsorpcję na powierzchni elementów metalowych, wygładzając powierzchnie i tworząc fizyczną warstwę, która zapobiega niszczącemu kontaktowi metalu z metalem – nawet w wysokich temperaturach i pod dużym obciążeniem.

Estry są bardzo cennymi funkcjonalnymi cząsteczkami w środkach smarnych, zapewniającymi doskonałą smarowność, a także wysoką stabilność antyoksydacyjną. Są również powierzchniowo czynne, więc skutecznie chronią metalowe powierzchnie przed tarciem i zużyciem. Istnieją różne rodzaje estrów, które w różny sposób oddziałują zarówno ze sobą, jak i z innymi dodatkami, więc odpowiednia formulacja i blend olejów i dodatków muszą być opracowane po mistrzowsku. Millers Oils opracował unikalną formułę potrójnych estrów, która działa synergistycznie, aby znacznie zwiększyć wydajność.

DOWODY?
Firma Millers Oils przeprowadziła szeroko zakrojone testy swoich receptur, udowadniając, że NANODRIVE radykalnie poprawia wytrzymałość filmu olejowego, zmniejsza tarcie i zwiększa moc. Produkty NANODRIVE zdobyły nagrody, takie jak MIA Business Excellence, World Motorsport Symposium Innovation, oraz najbardziej innowacyjny nowy produkt wyścigowy magazynu „Race Tech”. Obecnie produkty NANODRIVE są używane na całym świecie w wielu dyscyplinach, takich jak: WRC, ERC, BTCC, DAKAR, RSMP, Ginetta Supercup, i wiele innych.

 

CFS 5w40 NT+ i typowy 5w40 do samochodów osobowych zostały poddane testowaniu HFRR z ciśnieniem pomiędzy powierzchniami 833kP. Zużycie metalu chronionego przez CFS 5w40 NT+ było o 48% mniejsze niż przy użyciu typowego oleju 5w40.
Nowe etykiety Millers Oils MOTORSPORT
Wybierz Kategorię

Newsletter

Aktualności