
Rajd Dakar 2025 dobiegł końca. Jesteśmy zachwyceni, że mogliśmy wesprzeć jako partner techniczny, znakomitych zawodników w kategoriach ciężarówek i motocykli.
W 47. edycji rajdu, szóstej w Arabii Saudyjskiej, szalenie trudną trasę z metą w Shubaytah pokonało w sumie 175 pojazdów. 77 motocykli, 40 samochodów Ultimate, 1 samochód Stock, 21 Challengerów, 23 SSV i 13 ciężarówek łącznie, pomyślnie przekroczyło linię mety po pokonaniu imponującej trasy o długości ponad 7000 kilometrów.

Ponowne zwycięstwo w kategorii ciężarówek!
Ubiegłoroczni zwycięzcy w kategorii ciężarówek zrobili to ponownie! Ze wsparciem Millers Oils w postaci naszych wyczynowych olejów serii Motorsport z technologią Nanodrive do silników i przekładni, oraz dodatku do paliwa Diesel Power ECOMAX, Martin Macík Jr., Frantisek Tomasek, David Svanda (oraz ich ciężarówka o pseudonimie „Benny”), ponownie zapewnili sobie zwycięstwo. Zdominowali rywalizację, wygrywając pięć etapów (wyrównując wynik z Lopraisem i ustanawiając wspólny rekord w tej edycji) i kończąc z oszałamiającą przewagą ponad dwóch godzin nad zdobywcami drugiego miejsca!

Solidna jazda Tabina
W kategorii motocykli, Polak, Bartłomiej Tabin zakończył Rajd Dakar imponującym finiszem, zajmując 49. miejsce w klasyfikacji generalnej i zdobywając 2. miejsce w kategorii Veteran Trophy, co stanowiło spełnienie jego marzeń. Dodatkowo, testował zupełnie nowy olej motocyklowy z linii Millers Oils ZFS+, zaprojektowany specjalnie, aby sprostać ekstremalnym wyzwaniom Rajdu Dakar.

Wyczerpująca pierwsza połowa
Pierwsza połowa Dakaru była prawdziwym testem wytrzymałości, charakteryzując się trudnym, skalistym terenem, który często zmuszał zawodników do przekraczania granic wytrzymałości swoich i sprzętu. Wymagająca mieszanka trudnych punktów kontrolnych, zmieniających się krajobrazów i nieustępliwych wydm to ekstremalne doświadczenie.
Ulewne deszcze i ostre skały potęgowały chaos, zmuszając zespół ciężarówek MM Technology do naprawiania usterek po uderzeniu w głaz. Pomimo tych przeszkód, MM Technology wykazało się niesamowitą siłą, a Tabin niezłomną determinacją na wszystkich etapach.
Wydmy, ciemność i koszmary nawigacyjne
W miarę jak rajd przechodził w drugą połowę, zawodnicy przechodzili z kamienistego terenu na wysokie wydmy. Wyzwania się nasiliły, szczególnie dla zespołu Macíka. Jazda jako załoga otwierająca trasę, na nieznanym terenie, bez żadnych śladów wcześniejszych ekip, była prawdziwym testem umiejętności. Połączenie pyłu, trudnej nawigacji i wyścigu z zachodzącym słońcem sprawiło, że było to ekscytujące, ale i onieśmielające doświadczenie. Ostatnią rzeczą, jakiej ktokolwiek chciał, było pokonywanie tych ogromnych wydm w całkowitej ciemności!
Tegoroczny rajd wymagał wyjątkowych umiejętności nawigacyjnych, ponieważ różne kategorie pojazdów, podążały różnymi trasami. Pominięcie punktów kontrolnych lub wybranie niewłaściwej trasy, mogło skutkować sporymi stratami, a wszystko to przy jednoczesnej walce z gęstymi chmurami pyłu z pojazdów rywalizujących.

Fenomenalny finał
Po 14 trudnych dniach na bezlitosnej pustyni, ostatni etap Rajdu Dakar, stosunkowo krótki, o długości 61 kilometrów, zaskoczył czymś unikalnym: start grupowy! Ta wyjątkowa cecha, rzadko spotykana w najnowszej historii Dakaru, polegała na tym, że ciężarówki startowały w grupach po cztery, przygotowując grunt pod ekscytujący wyścig do mety.
Macik, Tomasek i Svanda ponownie zwyciężyli. Można o tym rezultacie powiedzieć wiele, ale nie to, że było to łatwe zwycięstwo, gdyż konkurencja była wyjątkowo silna. Macik wykorzystał niepowodzenia rywali podczas wymagającego etapu 48 HR Chrono i przejął kontrolę nad klasyfikacją generalną od trzeciego etapu.
W międzyczasie Bartłomiej Tabin świętował swój własny sukces, zajmując miejsce na podium w kategorii weteranów. To był jego drugi rajd Dakar, a dzięki nowemu doświadczeniu i równemu tempu, wspiął się na szczyt i poprawił swój zeszłoroczny wynik, co jest dowodem jego ciężkiej pracy.
W Millers Oils jesteśmy niezmiernie dumni, że wspieramy tak niezwykłych zawodników i z niecierpliwością czekamy na to, co przyniesie kolejny rajd!

Zastosowane środki smarne Millers Oils:
Macik / Tomasek / Svanda:
Millers Oils Motorsport CFS 10w60 NT+
Millers Oils Motorsport CRX LS 75w140 NT+
Millers Oils Diesel Power Ecomax
Bartłomiej Tabin:
Millers Oils ZFS+ 4T 15w50
Millers Oils Racing Brake Fluid 320 PLUS
Millers Oils Deltaplex 2EP


























