6 sierpnia, 2024
Nowość! EE PERFORMANCE C5 V 0w20 z technologią NANODRIVE do najnowszych silników VAG
Nowość! EE PERFORMANCE C5 V 0w20 z technologią NANODRIVE do najnowszych silników VAG

Firma Millers Oils wprowadza do oferty nowy olej silnikowy w swojej topowej gamie przeznaczonej do samochodów osobowych: EE PERFORMANCE. Te oleje silnikowe to nasze najlepsze oleje do samochodów seryjnych, używanych w ciężkich warunkach. Wykorzystują technologię NANODRIVE, która pierwotnie została stworzona z myślą o profesjonalnym użytku w sporcie samochodowym. Zawierają zaawansowane nanocząstki, redukujące tarcie oraz zużycie w wyżyłowanych silnikach, wszędzie tam, gdzie nie można polegać wyłącznie na samym filmie olejowym. Zmniejszenie strat związanych z tarciem poprawia sprawność silnika, zwiększając moc i osiągi. Dodatkowo seria EE PERFORMANCE wykorzystuje także estry syntetyczne.

Przeznaczony głównie do najnowszych modeli grupy VAG (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Bentley), olej o nazwie EE PERFORMANCE C5 V 0w20 spełnia i przewyższa wymagania normy VW 508 00 / 509 00.

Do niedawna, oleje z tą normą wymagane były wyłącznie w silnikach VW o niższej mocy, takich jak np. 1.0 TSI czy 1.5 TSI. W tych silnikach świetnie sprawdza się dostępny od kilku lat na rynku olej Millers Oils XF PREMIUM C5 VW 0w20.

Od pewnego czasu, olej tego typu o lepkości 0w20, z normą VW 508 00 / 509 00, jest wymagany także w dużo mocniejszych silnikach, takich jak np. 2.0 TSI, czy 3.0 TFSI. Często, producent silnika nie dopuszcza stosowania w nich oleju o innej lepkości / specyfikacji (czyli np. 0w30 VW 504 00 / 507 00). W oleju 508 00 / 509 00 położono znaczny nacisk na redukcję zużycia paliwa (niska lepkość oraz bardzo niski wskaźnik HTHS). A to oznacza, że w tak wysilonych jednostkach, olej 0w20 ma do wykonania ciężką pracę.

Tego typu olej wymagany jest np. w samochodach takich jak VW Golf VIII 2.0 TSI GTI (180 kW), Skoda Octavia IV 2.0 TSI RS (180 kW) PF, Audi Q8 55 TFSI quattro, Audi S5 3.0 TFSI quattro (260 kW), Cupra Formentor VZ 2.0 TFSI (180 kW) – a więc silnikach o dużej mocy, często użytkowanych w sposób dynamiczny.

Dlatego właśnie EE PERFORMANCE C5 V 0w20, tak jak nasze oleje serii Millers Oils Motorsport, wykorzystuje wielokrotnie nagradzaną, i stosowaną z powodzeniem na najwyższym poziomie sportów motorowych, technologię redukcji tarcia Nanodrive oraz PAO i estry syntetyczne. Nanodrive świetnie sprawdza się także w systemach hybrid i mild-hybrid, gdzie chroni silnik podczas częstego wyłączania i uruchamiania silnika. To nasz najbardziej zaawansowany technologicznie olej silnikowy do samochodów osobowych. Maksymalnie chroni, smaruje, chłodzi silnik, znacznie obniża współczynnik tarcia. Zapewnia wyjątkową ochronę silnika przed zużyciem zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby zwłaszcza w tych kwestiach olej przewyższał minimalne wymagania dla tej normy. Dodatkowymi korzyściami są znakomite właściwości myjące i utrzymujące w czystości silnik, co jest kluczowe w nowoczesnych jednostkach napędowych o wydłużonych interwałach. Niski wskaźnik Noack dba o to, by zjawisko „brania oleju” było zminimalizowane.

Olej spełnia także normę Porsche C20, co oznacza, że jest idealnym wyborem np. do modelu Macan II (180 kW).