Millers Oils Engine Flush to znany od lat dodatek do starego oleju silnikowego (należy go stosować bezpośrednio przed wymianą na nowy olej), czyszczący układ smarowania z zanieczyszczeń, które nie są usuwane przy tradycyjnej wymianie oleju.
- pozwala utrzymać wnętrze silnika w czystości, bez niepożądanych zanieczyszczeń
- mniejsza ilość zanieczyszczeń w silniku po starym, zużytym oleju, wydłuża żywotność nowego oleju
- dzięki temu silnik pracuje wydajniej, zużycie paliwa jest niższe, a moc wyższa niż w analogicznym silniku z zanieczyszczonym układem smarowania
- bazuje na oleju, który nie jest agresywny wobec materiałów i uszczelek w silniku, nie bazuje na rozpuszczalniku
- bezpiecznie usuwa zanieczyszczenia, szlam i depozyty np. z okolic pierścieni oraz zaworów zmiennych faz rozrządu
- dzięki temu zwiększa ochronę silnika przed zużyciem – nowy olej silnikowy dłużej utrzymuje swoje właściwości
- pozbawione nagarów pierścienie działają sprawnie, co pomaga zredukować zjawisko „brania” oleju, a kompresja silnika jest wyższa
- neutralizuje kwasy w skrzyni korbowej
Do wszystkich samochodów benzynowych i Diesel. Jedno opakowanie o pojemności 250ml, wystarcza na 6L oleju:
- dodaj zawartość butelki Millers Oils Engine Flush do starego oleju w rozgrzanym silniku, bezpośrednio przed wymianą.
- uruchom silnik na 15-20 minut.
- spuść olej, wymień filtr oleju i wlej do silnika nowy olej Millers.
Usuwa wszelkie osady i szlam z silnika. Utrzymuje Twój silnik w czystości. Zapobiega zużywaniu się silnika, wydłuża jego żywotność. Szczególnie polecany przy zmianie z dotychczas stosowanego oleju na wysokiej jakości olej Millers Oils. W przeciwieństwie do wielu innych środków płuczących, Millers Oils Engine Flush zawiera detergenty, nie zawiera rozpuszczalników, które mogą działać negatywnie na elementy gumowe. Dzięki temu Millers Oils Engine Flush ma bardzo wysoką temperaturę zapłonu (aż 140 stopni C) znakomite właściwości czyszczące.
Właściwe smarowanie jest niezbędne w celu redukcji zużywania się silnika, oraz jego chłodzenia. Olej smaruje oraz rozdziela dwie poruszające się względem siebie powierzchnie materiałów. Cienki film olejowy przenosi także ciepło powstające w wyniku tarcia.
OTO 3 ETAPY SMAROWANIA:
- suche tarcie: występuje gdy pomiędzy poruszającymi się elementami nie ma ciała obcego. Powierzchnie elementów ulegają uszkodzeniu, zwłaszcza najwyżej wystające cząstki.
- smarowanie graniczne: mimo, że powstał już film olejowy, najwyższe cząstki ciągle trą o siebie bezpośrednio.
- smarowanie hydrodynamiczne: wszystkie poruszające się powierzchnie metalu są rozdzielone filmem olejowym.
ZUŻYCIE POJAWIA SIĘ, GDY…
- olej nie przylega do powierzchni ze względu na słabe właściwości
- zanieczyszczenia (depozyty) uniemożliwiają kontakt oleju z powierzchnią
- olej ma słabe właściwości chłodzące i smarujące
Trwałość oleju zależy od jego jakości, ale także od stylu jazdy, warunków, interwałów wymiany.
- na właściwości oleju wpływa także proces spalania (paliwo dostające się do oleju), osady powstające w procesie spalania, opary
- jeśli olej nie rozgrzewa się do optymalnej temperatury, wilgoć oraz część paliwa nie są w stanie z niego odparować.
PROBLEMY:
- powstawanie szlamu olejowego
- powstawanie lakierów
- zakwaszenie oleju
- problemy z przepływem oleju w kluczowych miejscach
- niewłaściwe spalanie
- niewłaściwa kompresja
Wymiana oleju zapewnia efektywne smarowanie, pozwala na oczyszczenie systemu, co zapobiega pogorszeniu jakości oleju i chroni elementy silnika.
OCZYSZCZANIE UKŁADU SMAROWANIA:
By mieć pewność, że nowy olej nie zostanie zanieczyszczony przez jakiekolwiek stare zanieczyszczenia (także kwaśny olej), skrzynia korbowa powinna być oczyszczona.
Usuwając lakiery ze skrzyni korbowej, powodujemy, że nowy olej jest w stanie efektywniej przylegać do powierzchni, co zapewni lepsze smarowanie oraz przenoszenie ciepła (chłodzenie).
Dlaczego miałbyś wlać czysty olej do brudnego silnika?