11 sierpnia, 2020
Rajd Rzeszowski: Wszystko, co było możliwe

Tomasz Kasperczyk i Damian Syty wywalczyli w Marma 29. Rajdzie Rzeszowskim wszystko, po co mogli sięgnąć po problemach z pierwszego, nieukończonego etapu. Załoga Tiger Energy Drink Rally Team wygrała Power Stage i wywiozła z Rzeszowa komplet punktów, jaki można zdobyć na finałowej próbie rundy RSMP.

Kasperczyk i Syty zaczęli Marma 29. Rajd Rzeszowski, tak jak go skończyli – od oesowego triumfu. Volkswagen Polo GTI R5 dwukrotnych wicemistrzów Polski był najszybszy na otwierającym inauguracyjną rundę krajowego czempionatu oesie Pstrągowa, zostawiając za sobą wszystkie 14 załóg w najszybszych samochodach klasy R5.

Niestety rewelacyjnego rezultatu z OS 1 nie udało się zamienić w passę czołowych czasów na kolejnych oesach. Kasperczyka i Sytego zatrzymało koło uszkodzone na jednym z cięć. Co ciekawe, na to pozornie niegroźne cięcie „nabrały się” także inne załogi, które również poniosły dotkliwe konsekwencje.

Po naprawieniu samochodu, Kasperczyk i Syty ruszyli do rywalizacji w II etapie Marma 29. Rajdu Rzeszowskiego. Z czterech zaplanowanych na sobotę oesów, aż trzy ukończyli w czołowej trójce. Najlepszy rezultat uzyskali na kończącym rajd oesie Zagorzyce (14,22 km). Finałowa próba była rozegrana jako Power Stage, co oznaczało, że pięć najszybszych załóg zdobywa dodatkowe punkty do klasyfikacji mistrzostw Polski. Tomek i Damian sięgnęli po pełną pulę – 5 punktów za oesowe zwycięstwo.

Kolejnym startem Tomasza Kasperczyka i Damiana Sytego ma być Rajd Śląska – druga runda krajowego czempionatu. Na trzy rozegrane do tej pory edycje tych zawodów, dwie (2017 i 2018) wygrała załoga Tiger Energy Drink Rally Team. Imprezę z bazą na Stadionie Śląskim w Chorzowie zaplanowano na 11-12 września.

Tomasz Kasperczyk: – Owszem, kończymy ten rajd z wieloma pozytywami, ale one powodują, że tym bardziej jestem zły i rozczarowany wydarzeniami z pierwszego etapu. Dobre czasy, które notowaliśmy na oesach pokazują, że mogliśmy się liczyć w walce o podium w niezwykle mocnej stawce. Skupiliśmy się po prostu na tym, co jeszcze było w naszym zasięgu. Chodziło o to, by zbudować tempo, pewność siebie, ale przede wszystkim – powalczyć na Power Stage. Z tego mogę być zadowolony, bo nie postawiliśmy na tym odcinku wszystkiego na jedną kartę. Pojechaliśmy kontrolując tempo, nie podejmując szaleńczego ryzyka.

Klasyfikacja końcowa Marma 29. Rajdu Rzeszowskiego – 1. rundy RSMP 2020:

1. Huttunen/Lukka (Hyundai i20 R5) 1:13:50,7 s

2. Grzyb/Poradzisz (Skoda Fabia R5) +8,6 s

3. Słobodzian/Hundla (Hyundai I20 R5) +53,7 s

4. Byśkiniewicz/Cieślar (Hyundai I20 R5) +1:51,9 s

5. Kotarba/Kotarba (Citroen C3 R5) +2:52,8 s

6. Szeja/Szeja (Subaru Impreza) +6:33,0 s

7. Pryczek/Pryczek (Subaru Impreza GC8) +7:33,8 s

8. Nowak/Grzelka (Ford Fiesta R5) +7:45,5 s

9. Cieślak/Pochroń (Peugeot 208 R2) +9:10,8 s

10. Lubiak/Borko (Peugeot 208 R2) +9:53,5 s

(…)

53. Kasperczyk/Syty (Volkswagen Polo R5) +39:50,7 s.

Punktacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski po Marma 29. Rajdzie Rzeszowskim:

1. Huttunen/Lukka 34 pkt

2. Grzyb/Poradzisz 27 pkt

3. Słobodzian/Hundla 22 pkt

4. Byśkiniewicz/Cieślar 19 pkt

5. Kotarba/Kotarba 17 pkt

6. Szeja/Szeja 15 pkt

7. Pryczek/Pryczek 13 pkt

8. Nowak/Grzelka 11 pkt

9. Cieślak/Pochroń 9 pkt

10. Lubiak/Borko 7 pkt

11. Terlikowski/Burkat 5 pkt

12. Kasperczyk/Syty 5 pkt

13. Typa/Gospodarczyk 4 pkt

14. Polok/Ciupka 3 pkt

15. Brzozowski/Zdrojewski 2 pkt

16. Wróblewski/Wróbel 2 pkt

17. Bonder/Gerber 1 pkt

==================================================================

Informacje o zespole

Zespół Tiger Energy Drink Rally Team powstał w 2012 roku, od samego początku jego trzon stanowi załoga Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk (ur. 25. 9. 1992 r.) zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocowały 6. miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk/Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Sezon 2015 to kolejny rok startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy w Fordzie Fiesta R5. Sezon 2017 przyniósł pierwsze zwycięstwo w rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tomek z Damianem byli najszybsi w Rajdzie Śląska i przypieczętowali tytuł wicemistrzów kraju. W 2018 roku zespół rywalizował w wybranych rundach FIA ERC i RSMP, co dało mu czwarte miejsce w mistrzostwach Polski. W drodze do tego wyniku Kasperczyk i Syty powtórzyli sukces z sezonu 2017 i po raz drugi z rzędu wygrali Rajd Śląska, ustanawiając jednocześnie nowy rekord w polskich rajdach. Na mecie wyprzedzili drugą załogę o 0,2 sekundy – to najmniejsza różnica w historii. W sezonie 2019 Kasperczyk i Syty zwyciężyli w Rajdzie Nadwiślańskim i stanęli na podium w czterech innych rundach krajowego czempionatu, co dało im tytuł rajdowych wicemistrzów Polski. W sezonie 2020 rajdową bronią Tiger Energy Drink Rally Team jest nowy samochód Volkswagen Polo GTI R5 – przygotowywany przez stajnię Rallytechnology. Sponsorem strategicznym zespołu jest Tiger Energy Drink. Dostawcą środków smarnych jest Millers Oils. W samochodzie zastosowano oleje: Millers Oils CFS 10w60 NT+ oraz CRX LS 75w140 NT+.