Informujemy, iż udoskonaliliśmy naszą serię olejów przekładniowych Millers Oils Motorsport – CRX. Główna zmiana dotyczy zastosowania nowych modyfikatorów tarcia w olejach LS. Najnowsze modyfikatory tarcia wykorzystywane do ochrony płytek w szperach (mechanizmach różnicowych o zwiększonym tarciu) stosowanych w skrzyniach biegów samochodów rajdowych i wyścigowych pozwalają na stosowanie ich w zsynchronizowanych skrzyniach biegów. Co to oznacza w praktyce?
Dotychczas, w zsynchronizowanych skrzyniach biegów samochodów rajdowych z napędem na przednie koła wyposażonych w szpery płytkowe (a więc np. większość samochodów Honda Civic Type R, Renault Clio, Opel Astra, Peugeot 206 startujących w RSMP i RPP) rekomendowane były oleje bez dodatków LS, gdyż mogły one uszkodzić działanie synchronizatorów.
Po wprowadzeniu do ich formulacji nowych modyfikatorów tarcia – LS, do takich skrzyń możemy używać olejów CRX LS, które są przyjazne dla synchronizatorów tak samo jak oleje bez tych dodatków, ale – dodatki LS (modyfikatory tarcia) ZNACZNIE LEPIEJ CHRONIĄ PŁYTKI W SZPERACH.
Bez zmian pozostaje stosowanie olejów w skrzyniach biegów kłowych i sekwencyjnych.
Skrzynie biegów zsynchronizowane, bez szper:
CRX 80w90, CRX 75w90 NT, CRX 75w140 NT
Skrzynie biegów zsynchronizowane, ze szperami, dyferencjały ze szperami:
CRX LS 80w90, CRX LS 80w90 NT, CRX LS 75w90 NT, CRX LS 75w140NT
Skrzynie biegów kłowe, ze szperami lub bez:
CRX LS 80w90, CRX LS 80w90 NT, CRX LS 75w90 NT, CRX LS 75w140NT
Formulacja olejów CRX bez dodatków LS nie uległa zmianie, co oznacza, że użytkownicy, którzy byli zadowoleni z ich parametrów i używali ich w skrzyniach zsynchronizowanych ze szperami płytkowymi, mogą bez obaw stosować je dalej, bądź przy następnej wymianie zastosować olej z dodatkiem LS, który zapewni jeszcze lepsze parametry.