11
Sie

Zwycięstwo załogi Millers Oils w Rajdzie Rzeszowskim

Posted by Możliwość komentowania Zwycięstwo załogi Millers Oils w Rajdzie Rzeszowskim została wyłączona

W pierwszej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Rajdzie Rzeszowskim, zadebiutował zespół Hyundai Poland Racing. W samochodzie Hyundai i20 R5 wystartowała jedna z najbardziej obiecujących na świecie załóg: Huttunen / Lukka. W ich rajdówce zastosowano oleje Millers Oils z technologią NANODRIVE: CFS 5w40 NT+ oraz CRX LS 75w140 NT+.

Zgodnie z przewidywaniami, załoga odniosła zwycięstwo, choć nie przyszło ono lekko.

W rajdzie wystartowało wiele załóg stosujących środki smarne Millers Oils. Załoga Szeja / Szeja w Subaru Impreza zajęła 6 miejsce w klasyfikacji generalnej, zwyciężając w klasie Open 4WD.  W tym samochodzie smaruje Millers Oils CFS 15w60 (silnik), oraz CRX Ls 75w140 NT+. Mniej szczęścia mieli Kasperczyk / Syty, którzy w VW Polo R5 urwali koło. Pokazali się jednak  ze znakomitej strony pokonując na Power Stage nawet Huttunena. W Polo stosowane są oleje Millers Oils CFS 10w60 NT+ oraz CRX Ls 75w140 NT+.

Oleje Millers Oils stosowane były także np. w najnowszym Fordzie Fiesta R5 MK II, w klasycznym Fordzie Sierra Cosworth załogi Suder / Kowalik, Fordzie Fiesta Proto, czy Hondzie Civic.

Category : rajdy
11
Sie

Rajd Rzeszowski: Wszystko, co było możliwe

Posted by Możliwość komentowania Rajd Rzeszowski: Wszystko, co było możliwe została wyłączona

Tomasz Kasperczyk i Damian Syty wywalczyli w Marma 29. Rajdzie Rzeszowskim wszystko, po co mogli sięgnąć po problemach z pierwszego, nieukończonego etapu. Załoga Tiger Energy Drink Rally Team wygrała Power Stage i wywiozła z Rzeszowa komplet punktów, jaki można zdobyć na finałowej próbie rundy RSMP.

Kasperczyk i Syty zaczęli Marma 29. Rajd Rzeszowski, tak jak go skończyli – od oesowego triumfu. Volkswagen Polo GTI R5 dwukrotnych wicemistrzów Polski był najszybszy na otwierającym inauguracyjną rundę krajowego czempionatu oesie Pstrągowa, zostawiając za sobą wszystkie 14 załóg w najszybszych samochodach klasy R5.

Niestety rewelacyjnego rezultatu z OS 1 nie udało się zamienić w passę czołowych czasów na kolejnych oesach. Kasperczyka i Sytego zatrzymało koło uszkodzone na jednym z cięć. Co ciekawe, na to pozornie niegroźne cięcie „nabrały się” także inne załogi, które również poniosły dotkliwe konsekwencje.

Po naprawieniu samochodu, Kasperczyk i Syty ruszyli do rywalizacji w II etapie Marma 29. Rajdu Rzeszowskiego. Z czterech zaplanowanych na sobotę oesów, aż trzy ukończyli w czołowej trójce. Najlepszy rezultat uzyskali na kończącym rajd oesie Zagorzyce (14,22 km). Finałowa próba była rozegrana jako Power Stage, co oznaczało, że pięć najszybszych załóg zdobywa dodatkowe punkty do klasyfikacji mistrzostw Polski. Tomek i Damian sięgnęli po pełną pulę – 5 punktów za oesowe zwycięstwo.

Kolejnym startem Tomasza Kasperczyka i Damiana Sytego ma być Rajd Śląska – druga runda krajowego czempionatu. Na trzy rozegrane do tej pory edycje tych zawodów, dwie (2017 i 2018) wygrała załoga Tiger Energy Drink Rally Team. Imprezę z bazą na Stadionie Śląskim w Chorzowie zaplanowano na 11-12 września.

Tomasz Kasperczyk: – Owszem, kończymy ten rajd z wieloma pozytywami, ale one powodują, że tym bardziej jestem zły i rozczarowany wydarzeniami z pierwszego etapu. Dobre czasy, które notowaliśmy na oesach pokazują, że mogliśmy się liczyć w walce o podium w niezwykle mocnej stawce. Skupiliśmy się po prostu na tym, co jeszcze było w naszym zasięgu. Chodziło o to, by zbudować tempo, pewność siebie, ale przede wszystkim – powalczyć na Power Stage. Z tego mogę być zadowolony, bo nie postawiliśmy na tym odcinku wszystkiego na jedną kartę. Pojechaliśmy kontrolując tempo, nie podejmując szaleńczego ryzyka.

Klasyfikacja końcowa Marma 29. Rajdu Rzeszowskiego – 1. rundy RSMP 2020:

1. Huttunen/Lukka (Hyundai i20 R5) 1:13:50,7 s

2. Grzyb/Poradzisz (Skoda Fabia R5) +8,6 s

3. Słobodzian/Hundla (Hyundai I20 R5) +53,7 s

4. Byśkiniewicz/Cieślar (Hyundai I20 R5) +1:51,9 s

5. Kotarba/Kotarba (Citroen C3 R5) +2:52,8 s

6. Szeja/Szeja (Subaru Impreza) +6:33,0 s

7. Pryczek/Pryczek (Subaru Impreza GC8) +7:33,8 s

8. Nowak/Grzelka (Ford Fiesta R5) +7:45,5 s

9. Cieślak/Pochroń (Peugeot 208 R2) +9:10,8 s

10. Lubiak/Borko (Peugeot 208 R2) +9:53,5 s

(…)

53. Kasperczyk/Syty (Volkswagen Polo R5) +39:50,7 s.

Punktacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski po Marma 29. Rajdzie Rzeszowskim:

1. Huttunen/Lukka 34 pkt

2. Grzyb/Poradzisz 27 pkt

3. Słobodzian/Hundla 22 pkt

4. Byśkiniewicz/Cieślar 19 pkt

5. Kotarba/Kotarba 17 pkt

6. Szeja/Szeja 15 pkt

7. Pryczek/Pryczek 13 pkt

8. Nowak/Grzelka 11 pkt

9. Cieślak/Pochroń 9 pkt

10. Lubiak/Borko 7 pkt

11. Terlikowski/Burkat 5 pkt

12. Kasperczyk/Syty 5 pkt

13. Typa/Gospodarczyk 4 pkt

14. Polok/Ciupka 3 pkt

15. Brzozowski/Zdrojewski 2 pkt

16. Wróblewski/Wróbel 2 pkt

17. Bonder/Gerber 1 pkt

==================================================================

Informacje o zespole

Zespół Tiger Energy Drink Rally Team powstał w 2012 roku, od samego początku jego trzon stanowi załoga Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk (ur. 25. 9. 1992 r.) zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocowały 6. miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk/Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Sezon 2015 to kolejny rok startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy w Fordzie Fiesta R5. Sezon 2017 przyniósł pierwsze zwycięstwo w rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tomek z Damianem byli najszybsi w Rajdzie Śląska i przypieczętowali tytuł wicemistrzów kraju. W 2018 roku zespół rywalizował w wybranych rundach FIA ERC i RSMP, co dało mu czwarte miejsce w mistrzostwach Polski. W drodze do tego wyniku Kasperczyk i Syty powtórzyli sukces z sezonu 2017 i po raz drugi z rzędu wygrali Rajd Śląska, ustanawiając jednocześnie nowy rekord w polskich rajdach. Na mecie wyprzedzili drugą załogę o 0,2 sekundy – to najmniejsza różnica w historii. W sezonie 2019 Kasperczyk i Syty zwyciężyli w Rajdzie Nadwiślańskim i stanęli na podium w czterech innych rundach krajowego czempionatu, co dało im tytuł rajdowych wicemistrzów Polski. W sezonie 2020 rajdową bronią Tiger Energy Drink Rally Team jest nowy samochód Volkswagen Polo GTI R5 – przygotowywany przez stajnię Rallytechnology. Sponsorem strategicznym zespołu jest Tiger Energy Drink. Dostawcą środków smarnych jest Millers Oils. W samochodzie zastosowano oleje: Millers Oils CFS 10w60 NT+ oraz CRX LS 75w140 NT+.

Category : rajdy
24
Cze

Rajdowi wicemistrzowie Polski rozpoczynają sezon.

Posted by Możliwość komentowania Rajdowi wicemistrzowie Polski rozpoczynają sezon. została wyłączona

Podium po długiej przerwie.

Najlepsze czasy na dwóch odcinkach specjalnych i drugie miejsce w nieoficjalnej klasyfikacji generalnej – to bilans Tomasza Kasperczyka i Damiana Sytego w inauguracyjnej rundzie Tarmac Masters. Dla załogi Tiger Energy Drink Rally Team był to pierwszy start w nowym samochodzie – Volkswagenie Polo GTI R5. Partnerem technicznym zespołu jest Millers Oils.

Tarmac Masters to cykl zawodów organizowanych na Dolnym Śląsku w randze rajdów okręgowych i Super KJS-ów. Tegoroczne zmagania w tym cyklu otworzył 4. Ireco Motorsport Rally, będący jedną z pierwszych w tym roku okazji do rajdowej rywalizacji w naszym kraju. Wielu zawodników z Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski potraktowało tę imprezę jako etap przygotowań do walki o punkty do klasyfikacji krajowego czempionatu. W tym gronie byli także Tomasz Kasperczyk i Damian Syty. Przed sezonem dwukrotni wicemistrzowie Polski zmienili samochód na Volkswagena Polo GTI R5, a dziś mieli pierwsza okazję do sprawdzenia go podczas sportowej rywalizacji.

Rozpoczęli ją od mocnego uderzenia, notując najlepszy czas na pierwszym oesie. Na kolejnych uzyskali odpowiednio piąty, pierwszy, drugi i trzeci rezultat. To dało im drugie miejsce w łącznej, nieoficjalnej klasyfikacji zawodów – ax equo z duetem Marcin Słobodzian/Robert Hundla w Hyundaiu i20 R5. Od zwycięzców – Kacpra Wróblewskiego i Jakuba Wróbla (Volkswagen Polo GTI R5) Kasperczyka i Sytego dzieliło na mecie 8,5 sekundy.

Tomasz Kasperczyk:
– Mamy trochę materiału do analizy i przemyśleń po tym starcie. Byłbym rozczarowany, gdyby było inaczej. Nie wszystko poszło w 100 procentach po naszej myśli, ale to oznacza, że wiemy nad czym i jak pracować. Z pewnością nasz nowy samochód ma bardzo duży potencjał, a my jesteśmy zdeterminowani, by jak najszybciej go odkrywać i dobrze wykorzystywać. Walczyliśmy dziś o zwycięstwo, ale drugie miejsce także doceniam, bo oznacza, że nie „zardzewiałem”, choć moja przerwa w startach trwała blisko 290 dni.

Nieoficjalna klasyfikacja generalna 4. Ireco Motorsport Rally:

Wróblewski/Wróbel (Volkswagen Polo GTI R5) 20:55,9 s
Kasperczyk/Syty (Volkswagen Polo GTI R5) +8,5 s
Słobodzian/Hundla (Hyundai i20 R5) +8,5 s
Płachytka/Dymurski (Skoda Fabia R5 Evo) +21 s
Chwietczuk/Hinz (Skoda Fabia R5 Evo) +34,9 s
Jurecki/Szeja (Ford Fiesta Proto) +48,1 s
Poloński/Sitek (Abarth 124 Rally) +1:00,4 s
Lechoszest/Spentany (Skoda Fabia S2000) +1:15,8 s
Terlecki/Załużny (Ford Fiesta Proto) +1:19,3 s
Terlikowski/Burkat (Ford Fiesta Proto) +1:25,8 s

W samochodzie zespołu zastosowano środki smarne Millers Oils z serii Motorsport, z technologią Nanodrive.

 

Category : rajdy
14
Maj

Nowa oferta wyłącznie dla warsztatów – Millers Oils EPP.

Posted by Możliwość komentowania Nowa oferta wyłącznie dla warsztatów – Millers Oils EPP. została wyłączona

 

GAMA EPP JEST PRZEZNACZONA WYŁĄCZNIE DO PROFESJONALNEGO UŻYTKU W WARSZTATCH – PRODUKTY SĄ NIEDOSTĘPNE W SPRZEDAŻY DETALICZNEJ.

Millers Oils to wiodąca marka w sektorze motoryzacyjnym, dostarczająca wysokiej jakości oleje, smary i dodatki do paliw, do sklepów warsztatów w Wielkiej Brytanii, Polsce i na całym świecie. Dlaczego warto stosować dodatki Millers Oils  EPP? Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży i ponad 30-letniemu doświadczeniu w środkach czyszczących układy smarowania silników, nasza gama EPP jest technicznie opracowana tak, aby działać harmonijnie z nowoczesnymi olejami silnikowymi. Jest to idealne rozwiązanie dla nowoczesnego warsztatu, który chce przewyższyć oczekiwania swoich klientów w kwestii dbania o kondycję podzespołów samochodu, a także tych, których dotyczy obostrzenie przepisów dotyczących emisji. Gama dodatków EPP została opracowana jako profesjonalny program do użytku zarówno w pojazdach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Jest skuteczna w wielu rodzajach pojazdów, niezależnie od wieku i przebiegu, i działaja pozytywnie nie tylko na oszczędność paliwa i emisję spalin, ale także – co istotne – na osiągi pojazdu.

Film z prezentacji gamy Millers Oils EPP w warsztacie VIP Serwis w Radomiu:

 

Twoi klienci odczują zauważalną różnicę w sposobie, w jaki ich samochód działa po usłudze w Twoim warsztacie: zyskiem jest wartość dodana i lojalność klientów. Gama dostępnych dodatków EPP zapewnia warsztatom i właścicielom warsztatów ważne, dodatkowe źródło dochodów. Poza tym, można zapronować klientom regularne stosowanie (dostępnych w Twoim warsztacie) innych dodatków do paliw Millers Oils przeznaczonych dla klientów detalicznych (ECOMAX), tak, by silniki ich samochodów już zawsze pracowały poprawnie. Wraz z wiekiem oraz przebiegiem, wewnątrz układu paliwowego, skrzyni korbowej, układzie dolotowym, elementach układu wydechowego, zbierają się zanieczyszczenia takie jak np. sadza, nagary, osady. Powoduje to stopniowe pogorszenie wydajności silnika, spadek osiągów, reakcji na „gaz”, często nawet niezauważone przez użytkownika.

Standardowy przegląd, połączony z wymianą oleju silnikowego i filtrów, często nie rozwiązuje problemu związanego z dyszami wtryskiwaczy, zanieczyszoną pompą paliwa, warstwą sadzy, nagaru, czy szlamu oleju silnikowego. Zastosowanie Engine Flush wraz z DPF lub PPF Turbo & Exhaust Cleaner nie tylko usuwa powodujące tarcie zanieczyszczenia z pompy paliwa, listwy wtryskowej, czy też dyszy wtryskiwaczy, ale także czyści turbo i układ wydechowy poprawiając tym samym spalanie i redukując emisję spalin. Poprawiona zostaje tym samym ogólna jakość jazdy. Dodatki do paliwa EPP działają wszędzie tam, gdzie wchodzą w kontakt z nagarem. Oczyszczają wiele komponentów, pozwalając pracować im wydajnie. Szkolenie Zapewniamy Tobie oraz Twoim pracownikom szkolenie dotyczące gamy produktów EPP, ich właściwego użytkowania, oraz tego, jak przekazać korzyści z tego wynikające Twoim klientom. Jeśli uważasz, że Twój warsztat oraz Twoi klienci skorzystają na tym – skontaktuj się z nami! Pomoc techniczna Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować Państwu mocne wsparcie techniczne. Niezależnie, czy chodzi o szczegółowe dane produktu, rekomendacje dotyczące doboru najlepszego oleju, jesteśmy do Państwa usług. Dodatkowo oferujemy bezpośrednie wsparcie naszego działu technicznego znajdującego się przy fabryce – cały nasz zespół jest do Państwa usług.

Pomoc techniczna Poniedziałek – Piątek 8:0016:00 tel. +48 74 852 20 90

porady@millersoils.pl

GAMA EPP JEST PRZEZNACZONA WYŁĄCZNIE DO PROFESJONALNEGO UŻYTKU W WARSZTATCH – PRODUKTY SĄ NIEDOSTĘPNE W SPRZEDAŻY DETALICZNEJ.

MILLERS OILS EPP ENGINE FLUSH – bazujący na oleju dodatek czyszczący układ smarowania.

BENZYNA:

MILLERS OILS EPP PETROL SYSTEM CLEAN & PROTECT – dodatek typu “wszystko w jednym” do użytku we wszystkich silnikach benzynowych, z PPF (GPF) oraz bez PPF (GPF).

MILLERS OILS EPP PETROL INJECTOR CLEANER – maksymalnie silny, skoncentrowany środek czyszczący usuwający zanieczyszczenia z układów wtryskowych w silnikach benzynowych.

MILLERS OILS EPP PPF TURBO & EXHAUST CLEANER – dodatek czyszczący filtry cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych, a dodatkowo czyszczący turbinę oraz układ wydechowy.

DIESEL:

MILLERS OILS EPP DIESEL INJECTOR CLEANER – maksymalnie silny, skoncentrowany środek czyszczący usuwający zanieczyszczenia z układów wtryskowych w silnikach Diesel.

MILLERS OILS EPP DIESEL FILTER PRIMER – produkt, który należy używać za każdym razem, gdy wymieniany jest filtr paliwa w silniku Diesel. Znacznie ułatwia jego wymianę. Czyści najpierw przewody filtra paliwa, a następnie układ paliwowy oraz wtryskowy.

MILLERS OILS EPP DIESEL SYSTEM CLEAN & PROTECT – dodatek do oleju napędowego typu “wszystko w jednym” do użytku we wszystkich silnikach Diesel, z DPF i bez DPF.

MILLERS OILS EPP DPF TURBO & EXHAUST CLEANER – dodatek czyszczący filtry DPF w silnikach Diesel, a dodatkowo czyszczący turbinę oraz układ wydechowy.

Skontaktuj się z nami i poproś o zestaw informacji oraz katalog produktów Millers Oils EPP.

Więcej: https://www.millersoils.pl/epp/

 

Category : premiera
11
Maj

Nowe oleje silnikowe Millers Oils serii TRIDENT.

Posted by Możliwość komentowania Nowe oleje silnikowe Millers Oils serii TRIDENT. została wyłączona

Millers Oils uzupełnia swoją gamę olejów silnikowych Trident charakteryzujących się m.in. znakomitym stosunkiem jakości do ceny. Gama produktów Trident została opracowana z myślą o spełnieniu jak najszerszej liczby wymagań producentów samochodów, przy użyciu jak najmniejszej liczby produktów. Jest więc idealna dla niezależnych warsztatów, zwłaszcza tych obsługujących samochody po okresie gwarancyjnym.

Jednocześnie, Trident to oleje stworzone z najwyższej jakości olejów bazowych oraz dodatków, tak, by właściciel warsztatu był pewien, że silniki w samochodach klientów są odpowiednio chronione.

Wszystkie oleje serii Trident spełniają najnowsze normy ACEA i API, oraz przewyższają najnowsze wymagania producentów samochodów. Tak, jak oleje serii Premium, produkowane są w Brighouse w Wielkiej Brytanii. Oleje Trident dostępne są w opakowaniach 1l, 5l, 20l, 60l, 199l.

Do dotychczasowych sześciu olejów, dołączyły cztery nowe. Trzy z nich (TRIDENT LONGLIFE C1 5w30, TRIDENT LONGLIFE C4 5w30, TRIDENT LONGLIFE C2 5w30) spełniają specyfikacje dotychczas oferowane wyłącznie w gamie Millers Oils Premium, natomiast olej TRIDENT LONGLIFE C2 C3 5w30 to tańsza alternatywa do silników, których producenci opierają swoje wymagania wyłącznie na normach ACEA.

Nowe produkty to:
TRIDENT LONGLIFE C1 5w30 (8146) – Idealny do silników benzynowych i Diesel spełniających najnowsze europejskie normy czystości spalin, które wymagają oleju ACEA C1. Spełnia także normę Ford M2C 934B oraz Jaguar Land Rover STJR.03.5005
TRIDENT LONGLIFE C2 5w30 (8148) – Idealny do silników benzynowych i Diesel spełniających najnowsze europejskie normy czystości spalin, które wymagają oleju ACEA C2, w tym do wielu silników producentów francuskich, ale także japońskich.
TRIDENT LONGLIFE C2 C3 5w30 (8123) – Idealny do silników benzynowych i Diesel spełniających najnowsze europejskie normy czystości spalin, które wymagają oleju ACEA C2, C3, głównie silników wymagających oleju z normą Mercedes – Benz MB 229.31
TRIDENT LONGLIFE C4 5w30 (8147) – Najwyższej jakości, w pełni syntetyczny olej silnikowy LOW SAPS do najnowszych samochodów benzynowych i Diesel. Idealny do silników benzynowych i Diesel spełniających najnowsze europejskie normy czystości spalin, które wymagają oleju ACEA C4. Spełnia wymagania ACEA C4, MB 226.51 , MB 229.51, Renault RN 0720, co powoduje, że jest odpowiedni do wielu silników typu dCi (Renault) czy CDI (Mercedes).

 

W gamie pozostają dotychczasowe oleje silnikowe. Wśród nich, ciekawe propozycje, takie jak półsyntetyczny olej silnikowy TRIDENT 5w30 do silników o dużym przebiegu, wymagających oleju 5w30 (np. do wielu benzynowych silników producentów japońskich), czy też olej TRIDENT 10w40, który spełnia normę MTF-94 dla manualnych skrzyń biegów wybranych producentów.
TRIDENT LONGLIFE 5w30 (5999) – Najwyższej jakości, w pełni syntetyczny olej do silników Diesel (zarówno z-, jak i bez- DPF) oraz benzynowych. Szeroki wachlarz zastosowań. ACEA C3, API SN/CF, VW 504.00/507.00, BMW LL-04, MB 229.51
TRIDENT LONGLIFE FE 5w30 (8058) – Opracowany przede wszystkim z myślą o silnikach Ford i Jaguar, ale przydatny także np. w wielu japońskich silnikach benzynowych. ACEA A5/B5, FORD M2C913-D, Jaguar Land-Rover STJLR.03.5003
TRIDENT LONGLIFE 5w40 (6124) – Najwyższej jakości, w pełni syntetyczny olej do silników Diesel (zarówno z-, jak i bez- DPF) oraz benzynowych. ACEA C3, API SN/CF, VW 502.00/505.01, BMW LL-04, MB 229.51, GM dexos 2.
TRIDENT 5w40 (7625) – W pełni syntetyczny olej do użytku w najnowszych samochodach o mocnych silnikach, także z turbosprężarką. Pełna ochrona zapewniona jest nawet w ekstremalnych warunkach. Olej typu FULL SAPS o bardzo wysokim wskaźniku TBN, zapewniający bardzo wysoką ochronę. ACEA A3/B3, A3/B4, MB 229.5, BMW Longlife-01, VW 502.00/505.00
TRIDENT 5w30 (5099) – Półsyntetyczny, zaawansowany technologicznie, olej silnikowy typu FULL SAPS przeznaczony do silników o dużym przebiegu, wymagających oleju 5w30. Opracowany tak, by spełnić oraz zapewnić najwyższą wydajność zgodną z normą producenta (OEM). Jest to możliwe dzięki ulepszonym właściwościom utrzymującym silnik w czystości oraz trwałości oleju.
TRIDENT 10w40 (5991) – Wysokiej jakości półsyntetyczny olej silnikowy do samochodów osobowych i
lekkich dostawczych benzynowych i Diesel. Także turbo. ACEA A3/B3, A3/B4, MB 229.3 , VW 502.00/505.00, MTF-94 Manual Transmission Fluid, Renault RN 0700

Category : premiera
14
Kwi

Oleje o obniżonej lepkości – dlaczego?

Posted by Możliwość komentowania Oleje o obniżonej lepkości – dlaczego? została wyłączona

Dlaczego oleje o obniżonej lepkości, zapewniają bardziej efektywne ekonomicznie smarowanie?

Szczególnie na rynku samochodów osobowych, lekkich samochodów dostawczych i pojazdów użytkowych istnieje tendencja do stosowania olejów o obniżonej lepkości. Poprosiliśmy Marka Crossleya, członka naszego zespołu pomocy technicznej, o wyjaśnienie tego trendu.

Po pierwsze, czym jest lepkość i dlaczego jest ważna?

Lepkość jest „grubością” oleju i jest jego ważną cechą. Lepkość decyduje o grubości i wytrzymałości filmu olejowego, co ma kluczowe znaczenie dla zmniejszenia tarcia i utrzymania powierzchni metalowych w pewnej odległości.

Im „grubszy”, bardziej lepki olej, tym lepszy?

Nie, jest to jeden z mitów. Olej musi być odpowiedni do zastosowania.

Olej o wysokiej lepkości, lub „grubszy” niekoniecznie jest lepszy, ponieważ jeśli lepkość jest zbyt wysoka, może powodować zbyt duże straty mocy, wytwarzać zbyt dużo ciepła, czy źle smarować przy rozruchu.

Jeśli lepkość jest zbyt niska, grozi to uszkodzeniem filmu olejowego oraz niewystarczająco skutecznym smarowaniem, co w efekcie prowadzi do wystąpienia bezpośredniego tarcia między komponentami, ich szybszego zużycia, a także zanieczyszczenia oleju.

Ważne jest, aby wybrać do swojego pojazdu olej o odpowiedniej lepkości, a to zależy od konstrukcji silnika lub skrzyni biegów oraz od sposobu użytkowania. Zawsze zalecamy klientom sprawdzenie specyfikacji OEM lub użycie naszego konfiguratora doboru oleju, aby dobrać odpowiedni produkt dla swojego pojazdu.

 

Ale czy to prawda, że oleje stają się „cieńsze”?

Tak, lepkość olejów spełniających najnowsze specyfikacje producentów pojazdów jest ogólnie niższa niż kilka lat temu. Wynika to z udoskonaleń w technologii dodatków stosowanych w olejach, oraz i dążenia do redukcji zużycia paliwa.

Nowoczesna technologia pozwala nam na stosowanie olejów bazowych o niższej lepkości, ponieważ dodatki mogą zapewnić dodatkowe smarowanie wymagane do ochrony elementów silnika.

To pozwala nam na stowanie olejów o niższej lepkości, które wymagają od pompy mniej energii by dotrzeć do wszystkich zakamarków silnika – dobrym porównaniem jest ilość energii, jaka jest potrzebna do wyciśnięcia butelki wody w porównaniu do butelki syropu – a to przekłada się na lepszą oszczędność paliwa i oszczędności dla klientów.

Zazwyczaj przejście z oleju silnikowego 10w40 na 5w30 wykazałoby poprawę zużycia paliwa o około 1-2%.

Jakiego rodzaju oszczędności możemy oczekiwać w typowych silnikach ciężarówek?

Nawet biorąc pod uwagę różnicę kosztów między olejem 10w40 a droższym olejem 5w30, ze względu na dużą liczbę kilometrów pokonywanych każdego roku i koszt paliwa, średnia roczna oszczędność na ciężarówkę może wynieść ponad 5000 zł.

Dziękujemy, Mark.

Category : rajdy | wydarzenia
21
Mar

WAŻNE – zmiana organizacji pracy.

Posted by Możliwość komentowania WAŻNE – zmiana organizacji pracy. została wyłączona

Szanowni Państwo,

W związku z pandemią wirusa powodującego chorobę COVID-19, nasza firma, jak i producent: Millers Oils Ltd, podjęły odpowiednie środki w kwestii funkcjonowania firmy.

✅po pierwsze – prosimy wszystkich Państwa, także naszych klientów, oraz współpracowników, o zachowanie ostrożności i przestrzeganie wszelkich zasad mających na celu zatrzymanie rozprzestrzeniania się choroby.

✅ po drugie – nasza fabryka w Wielkiej Brytanii zapewnia na chwilę obecną ciągłość dostaw. W Brighouse zostały podjęte odpowiednie środki mające na celu redukcję ryzyka przerwania produkcji. Nasze stany magazynowe w Polsce zostały zwiększone.

✅po trzecie – pracujemy zdalnie. Dodatkowo – nie ma możliwości odbioru osobistego produktów w naszej siedzibie. Zrezygnowaliśmy także z dostaw do klientów naszym transportem. Wszelkie dostawy realizowane są poprzez firmy spedycyjne.

Jesteśmy do Państwa usług codziennie, od poniedziałku do piątku,w godzinach od 8 do 16, pod numerem telefonu 📞 748522090

Zapraszamy także do kontatku mailowego: info@millersoils.pl

Zdrowia i wytrwałości!

Z wyrazami szacunku,
DIFF, dystrybutor Millers Oils w Polsce.

Category : wydarzenia

Facebook

evanscoolants.pl