19
Maj

Millers Oils wprowadza nową serię dodatków do paliw przeznaczoną do samochodów klasycznych.   

Trzy nowe dodatki do benzyny Millers Oils zabezpieczają silniki pojazdów zabytkowych przed skutkami wzrastającej zawartości etanolu w benzynie bezołowiowej.    

 
 
 
 

    

Kosztowny problem   

Przepisy regulujące skład paliw zmierzają w kierunku redukcji zużycia paliwa oraz niższej emisji szkodliwych spalin. Jednocześnie, zmiany te powodują, że użytkownicy pojazdów klasycznych I zabytkowych mają coraz większy problem z odpowiednim paliwem do swoich samochodów. 
Starsze samochody klasyczne nie są przystosowane do bezpiecznego I efektywnego spalania nowoczesnych, przyjaznych środowisku paliw, tak samo jak nowoczesne silniki nie są przystosowane do paliwa sprzed kilkudziesięciu lat. Powoduje to powrót do problemów z roku 2000, kiedy to wycofano z produkcji benzynę zawierającą ołów. Wtedy pojawiły się problemy z brakiem smarowania zaworów, a co za tym idzie, należało utwardzenić gniazda zaworowe. Kolejnych problemów może dostarczyć właścicielom klasyków coraz wyższa zawartość biopaliw (etanol) w benzynie. Obecnie benzyna zawiera do 5% etanolu, wkrótce planowany jest wzrost tej wartości do 10%. W niektórych krajach oferowane jest paliwo zawierające 85% etanolu.    

Największym zagrożeniem spowodowanym przez etanol w benzynie, jest korozja powstająca w czasie, gdy pojazd nie jest używany. Klasyczne zbiorniki paliwa są w większości wykonane z zawierającej ołów blachy stalowej bardzo podatnej na korozję. Etanol powoduje także korozję innych metali, w tym cynku, mosiądzu, ołowiu, oraz aluminium (przy dłużyszym kontakcie z etanolem może ulegać niszczeniu). Dodatkowo, etanol atakuje także materiały nieżelazne, takie jak: guma, korek, skóra, co może spowodować problemy z przewodami paliwowymi, uszczelniaczami, uszczelkami itd.    

Rozwiązanie w odpowiednim momencie   

Millers Oils, w odpowiedzi na powyższe problemy zaprezentowało nie jeden, ale zestaw trzech nowych dodatków do paliw, w skłąd którego wchodzą: VSPe Power Plus, VSPe oraz EPS. Ta najwyższej jakości oferta powoduje, że właściciel samochodu zabytkowego może wybrać preparat dokładnie spełniający wymagania jego samochodu.   

VSPe Power Plus
Dodatek typu “All in One” (“wszystkie w jednym”) zapewnia ochronę przed negatywnym działaniem etanolu, jest substytutem ołowiu, oraz zwiększa liczbę oktanową paliwa o 2 oktany. Jest on nastepcą dotychczas oferowanego dodatku VSP Plus.   

VSPe
Zapewnia ochronę przed negatywnym działaniem etanolu, jest substytutem ołowiu, ale nie zwiększa liczby oktanowej benzyny.   

EPS
Zapewnia ochronę przed negatywnym działaniem etanolu, nie jest jednak substytutem ołowiu ani nie zwiększa liczby oktanowej benzyny. Ten produkt jest polecany do odbudowanych silników klasycznych ze wzmocnionymi gniazdami zaworowymi, używających benzynę bezołowiową.     

Martyn Mann, dyrektor techniczny Millers Oils, powiedział: “Większość starszych samochodów powstała bez wizji ochrony środowiska, a obecnie ich właściciele na stacjach paliw mogą zakupić jedynie najnowsze paliwa przyjazne środowisku. Przy bardzo wysokich cenach tych paliw, oraz wysokich kosztach utrzymania pojazdów klasycznych, ostatnia rzecz, jakiej potrzebują ich właściele to kosztowny remont układu paliwowego spowodowany korozją.”    

“Millers Oils jako lider innowacji w branży olejowo – paliwowej, zawsze zapewnia najnowsze rozwiązania dla tak złożonych problemów, a ten nowy zestaw dodatków do paliw jest tego dowodem”       

Nowa rodzina dodatków do benzyny do pojazdów klasycznych będzie dostępna dla polskich klientów Millers Oils od czerwca 2011. Prezentacja produktów będzie miała miejsce podczas ogólnopolskich targów pojazdów zabytkowych Motonostalgia, które odbędą się w dniach 28-29 maja 2011 w Warszawie.  

Informacja prasowa w formie .pdf  

Ulotka A4 w  formie .pdf  

Korzyści i cechy produktów w formie .pdf  

Karty produktów:  

EPS, VSPe, VSPe Power Plus

Facebook

evanscoolants.pl