10
Maj

Po trzecim miejscu w Szwecji i drugim w Meksyku, załoga Martin Prokop / Jan Tomanek osiągnęła podium także w Nowej Zelandii. Zespół Czech Ford National Team – Jipocar Racing zajęła 3 miejsce, przesuwając się tym samym na 2 pozycję w kalsyfikacji S-WRC.

Ostatni dzień Rajdu Nowej Zelandii przebiegał po takiej samej trasie jak w roku 2008, co oznaczało 150km podróży na południe od Auckland, na dwa odcinki na zachodnim wybrzeżu w pobliżu miejscowości Raglan. Trzeci dzień rajdu miał 81 km odcinków specjalnych, podzielonych na tylko 4 „oesy”. Po opuszczeniu Auckland, załogi wybrały się na pętlę składającą się z dwóch odcinków specjalnych, w tym klasyka: Whaanga Coast, który przebiega wzdłuż wybrzeża Morza Tasmańskiego. Po 15-minutowym serwisie w Raglam, załogi ponownie przejechały te same 2 odcinki, a stamtąd udały się na 10-minutowy serwis oraz na ceremonię mety na Queens Wharf w Auckland.

Na pierwszym odcinku ostatniego dnia Martin Prokop i Jan Tomanek osiągnęli 4-ty czas, co spowodowało, że zaczęli myśleć bardziej o obronie pozycji, niż o ataku. Patrick Sandell zajmował 4 miejsce, ale był tylko 10 sekund za naszą załogą. Na odcinku nr 19 (Whaanga Coast) Prokop i Tomanek byli najszybszą załogą – wygrali ten odcinek o 14 sekund, zbliżając się tym samym do zajmującego drugie miejsce Pons’a na 16,4 sekundy. Na kolejnych odcinkach Pons skupił się na obronie pozycji i nie atakował lidera. Było to trudne, gdyż na drugim przejeździe Whaanga Coast Prokop z Tomankiem ponownie ustanowili najlepszy czas.

Czech Ford National Team opuszcza Nową Zelandię w dobrych nastrojach. Martin Prokop i Jan Tomanek po raz trzeci z rzędu zajęli miejsce na podium oraz zdobyli cenne punkty.

Martin Prokop, kierowca zespołu Czech Ford National Team: „W niedzielę cisnęliśmy naprawdę mocno, znacznie mocniej niż w piątek i sobotę. Byliśmy bardzo blisko drugiego miejsca. Odcinek Whaanga Coast jest bardzo trudny i zdradliwy, ale znaleźliśmy dobry rytm i udało nam się na nim wygrać. Nie byliśmy w stanie walczyć o zwycięstwo, gdyż mieliśmy małe kłopoty techniczne w piątek, jednak jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku. Wiem, że jesteśmy w stanie walczyć z każdym zawodnikiem w S-WRC, co będziemy starali się udowodnić na kolejnych rajdach.

Wyniki 2010 Rally New Zealand  (S-WRC):
1 J. Ketomaa – M. Stenberg (FIN; Ford Fiesta S2000) 4:14:29.1
2 X. Pons – A. Haro (ESP; Ford Fiesta S2000) + 54.1
3 M. Prokop – J. Tománek (CZE; Ford Fiesta S2000) + 1:14.0
4 P. Sandell – E. Axelsson (SWE; Škoda Fabia S2000) + 1:39.4
5 N. Al-Attiyah – G. Bernacchini (QAT/ITA; Škoda Fabia S2000) + 2:14.8

Klasyfikacja po 4 rajdach 2010 S-WRC:
1 X. Pons (ESP) 68 points, 2 M. Prokop (CZE) 48, 3 P.-G. Andersson (SWE) 40, 4 E. Brynildsen (NOR) 40, 5 P. Sandell (SWE) 34, 6 J. Ketomaa (FIN) 33…

Partnerem technicznym zespołu jest Millers Oils.

fot. www.martinprokop.com

Facebook

evanscoolants.pl